Skip to main content

Requesting an area in the WebCMS

Application for a group

You can apply for a group in the new web presence. To do so, please fill out the form below as completely as possible. It will automatically create a ticket for the web team from your request.

We will make every effort to process your request in a timely manner. Please understand that due to the expected number of requests, it may take us longer to process your request.

Notes on registration

We will create a user account in the system for the applicant. You will receive a manually assigned password from us, which you please change directly after the first login.

As soon as we switch the central authentication to Shibboleth, the manually assigned password will no longer apply and you can log in with your central password. The existing account will be mapped accordingly, so that all permissions to the content will be maintained.

Application form

.

Antragsteller/in
Vor- und Zuname
Ihre primäre E-Mail-Adresse
Ihr zentrales Benutzerkennzeichen

Allgemeine Informationen
Der Seitentitel ist der Name der Fakultät, des Instituts, der Einrichtung, des Projekts etc.
Der Menütitel darf kürzer als der eigentliche Seitentitel sein. Die Anzeige erfolgt nur im Menü sowie im Brotkrumenpfad.
z.B. https://tu-freiberg.de/kürzel
An welcher Stelle im Menü soll die Seite erscheinen?
Anmerkungen z.B. zur Dringlichkeit oder zum Unterstützungsbedarf
Sie können für bis zu drei weitere Nutzer einen Zugang zum System beantragen, die ebenfalls Zugriff zu Ihrer Gruppe erhalten sollen.

Weitere Redakteure


Konfiguration der Gruppe

Auf der Gruppen-Startseite sind standardmäßig die Platzhalter für eigene News und Events aktiv. Wenn Sie nicht vorhaben, eigene News oder Events zu verfassen, können wir diese Bereiche entfernen.

Hinweis: Gruppen-News werden nicht im zentralen News-Verzeichnis mit angezeigt.
Hinweis: Eigene Events werden auch in der zentralen Veranstaltungsübersicht mit angezeigt.