Dr.-Ing. Nandor Tamaskovics
Nandor.Tamaskovics [at] ifgt.tu-freiberg.de
Club Cast3M 2019 - Jährliche Nutzertagung der FEM Software Cast3M

Scroll down for English version

Am Freitag, dem 29. November 2019 fand die jährliche Nutzertagung der FEM Software Cast3M in Paris mit einem interessanten Programm zur vielfältigen Anwendungen in der numerischen Simulation von mechanischen, thermischen, elektromagnetischen und hydraulischen Problemstellungen statt.

Die sehr interessanten Themen der in überwiegend französischer Sprache vorgestellten Beiträge erstreckte sich von der Übernahme von geometrischen Modellen aus AutoCAD in Cast3M über die Untersuchung von Wärmeübertragungsvorgängen zwischen Fluiden und Strukturen, die Untersuchung von Bifurkationsvorgängen in nichtlinearen dynamischen Systemen, die Simulation von gekoppelten thermo-mechanischen Vorgängen in der Metallurgie, die Untersuchung des Ermüdungs- und Rissverhaltens von Werkstoffen, die Modellierung von Schweißvorgängen bis hin zur Anwendung von Cast3M in geotechnischen Problemstellungen anhand des Beispiels einer Stützkonstruktion mit unterschiedlichen Gründungsverhältnissen (unser Beitrag).

Fragen beantwortet / Contact: Dr. Nandor Tamaskovics

weiterführender Link:

On Friday, November 29, 2019, the annual user conference of the FEM Software Cast3M took place in Paris with an interesting program on diverse applications in the numerical simulation of mechanical, thermal, electromagnetic and hydraulic problems.

On Friday, November 29, 2019, the annual user conference of the FEM Software Cast3M took place in Paris with an interesting program (Programm) on diverse applications in the numerical simulation of mechanical, thermal, electromagnetic and hydraulic problems.

The very interesting topics of the contributions, which were presented mainly in French, ranged from the adoption of geometric models from AutoCAD in Cast3M to the investigation of heat transfer processes between fluids and structures, the investigation of bifurcation processes in nonlinear dynamic systems, the simulation of coupled thermomechanical processes in metallurgy, the investigation of fatigue and cracking behavior of materials, the modeling of welding processes up to the application of Cast3M in geotechnical problems using the example of a support structure with different foundation ratios (our contribution - Beitrag).

Questions answered / Contact: Dr. Nandor Tamaskovics

further link: